Pluuto - SOS (ft. nublu, Reket)


“SOS” on Pluuto testimas vett (ja maid) popilikus, jazz-trap instrumentaaliga r&b vallas, kuhu tal kõik eeldused pea ees sisse hüpata oleks. Noormees pelgab aga võimaluse ära ning purjetab kahe suure sõbra seltsis oodatult tugeva, turvalise singlini.


Viimati tegi Pluuto häält pea 4 kuu eest, mil ühes videoga “Veenuse” avaldas. Tolle loo huvitavaim osa oli minu jaoks beat-switch’i järgne, sumedamasse r&b maailma sukelduv outro, mis seni kestnud lõbusa pop-rap meeleolu brysontillerlike võngete vastu vahetas. Kuigi mitte nii kume, on “SOS” sarnase motiivi loogiline jätk ja noormehe žanrilise ampluaa oodatud laiendus. Järjest täiskasvanulikuma kõla suunas liikudes on Pluuto ehitamas soliidset vundamenti oma tugevuste ümber, kuhu “SOSiski” kõlanud mahe sound ning kavalad read (vt. "panen kolmapäevad tundma nagu reeded") täieõiguslikult kuuluma peaks. Nii Pluuto enda arengut kui biidi pakutud mänguruumi arvestades jääb paratamatult suhu luhatud võimaluse maik, et noormees end pelgalt refräänile tagandas ja klassikaliselt pluutolike pop-rap liistude juurde jäi.


Lõpmatutest variantidest, kuidas üht r&b-räpp crossover’it üles saab ehitada on “SOSil” valitud lihtsaim ning kuigi Reket ja nublu kasutavad samuti laulvat delivery’t, püsib loo viis konstantselt pingevaba ning ühtki vintpalli ei pillu. Kuigi hitimeisterdamise seisukohast on tegu kerge homerun’iga, on artistlikust vaatepunktist tänavu märksa komplekssemaid kollaboratsioone valminud (vt. Reket ft. Avoid Dave - Kas See Tundub OK?).


Ehkki värsside täiteks on kohale sokutatud kaks meest, kes pea suutmatud pettumust valmistama, mööduvad ka nende salmid üksikute konarustega. Kuigi hammaste korrigeerimine pole häbiasi ka täiskasvanueas, tekib fraasi “tal eile eemaldati breketid” peale tüüpiliselt silme ette väga õrnas eas inimlooma kujutis. Seega on nublu jätkurida tollest breketitest äsja vabanenud tütarlapsest nii teda kui Reketit nillimas pigem kaheldava väärtusega. Kui nüüd kodukeel päris pulkadeks lahti võtta, kisub kohati ebamugavaks ka Reketi salm, mis nooremale kolleegile küll storytelling elemendis silmad ette teeb, kuid selle käigus välted ja käänded täiesti unustab. Rutaka diktsiooni nahka kaotavad tähenduse sõnad nagu “olla”, “lahti” (mis Reketi suust pigem nagu see Soome linn, kui “avatud” kõlab) ning “rikka”, mis kolmandast vältest teise nihkudes laulu konkurentsitult lahedaimat bar’i määrib. On oluline eristada stjuardessi stju-aardessiks venitamist idee riimiskeemi mahutamise tarbeks ja häälikute täielikult hääldamata jätmist. On oluline eristada kunstlikku taotlust ja lohakust. Sellegipoolest - “Eesti Nokia - rikka mehe naine, kes on elustiiliblogija” on lihtsalt maru naljakas täheldus.


“SOS” pole Pluuto & Co. tugevaim etteaste, kuid täiesti nauditav koostöö Eesti A-klassi artistide vahel. Samuti pole “SOS” Pluuto täielikult oma juuri hülgamas, kuid samm žanri poole, mida autotune’i lembene noormees konkurentsitult valitseda võiks. Olla meela, tongue-in-cheek r&b olemusele nii lähedal vanuses, mil sarnase mõttevoolu turgutamiseks pudelit veinigi osta ei saa, näitab vaieldamatut talenti, mille lagi on ühest turvalisest raadiosinglist kõvasti kõrgemal.



7/10

©2019 by vabaflow. vabaflow@gmail.com